Food Service and Hospitality 3

16. 04. 20
Hits: 108

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Wat kun je doen om de gastvrijheid te verbeteren? Misschien eens te kijken naar de drie deelgebieden.

1) Te beginnen bij ons zelf. Hoe staan we er zelf voor. Zit iedereen lekker in zijn vel. Hebben we plezier met zijn allen, hoe gaan we met elkaar om. Kunnen we alles met elkaar bepraten en praat iedereen mee. Hoe lossen we problemen en op en zijn ze opgelost. Zomaar wat puntjes waarover je zou kunnen nadenken.

2) Hoe is onze uitstraling in het voorgedeelte? Hoe lopen we erbij? Is alles opgeruimd en netjes of is het gezicht slordig. Is alles aangevuld of is iets leeg. Hang iets al dagen scheef of herstellen we het, daar waar mogelijk? Direct.

3) Hoe zijn onze producten? Zijn ze nog allemaal vers. Zien ze er nog goed uit. Hoe is de kwaliteitsborging van de belegde broodjes etc etc.

Drie deelgebieden die zo belangrijk zijn voor onze dienst verlening en de basis is van onze dienstverlening.

Maar waarom komen gasten dan niet meer?

We zouden kunnen denken we doen alles toch goed. Alle drie de deelgebieden besteden we aandacht aan. Maar wat doen we als een gast binnen komt? Laten we hem lekker lopen of volgen we hem. Weten we wat gasten doen in ons restaurant of zijn we bezig met afrekenen en weer bijvullen. Zij deze taken belangrijker dan de personen die binnen komen lopen?

Als je er toch over na gaat denken. bekijk dan eens de volgende link:

De 7 redenen waarom klanten afscheid nemen: Op 1) Gebrek aan aandacht

http://www.zakelijkcoach.nl/2012/10/7-redenen-waarom-klanten-afscheid-nemen/

Aandacht is dus het toverwoord, Naar elkaar als collega’s onderling en Naar de Gast. Het begint dus eigenlijk met Aandacht voor elkaar want als we dat kunnen, kunnen we het ook naar de gast.

Hospitality is niet zomaar een onderwerp. Verwaarlozen we het dan kunnen de gevolgen groot zijn. Maar toch wordt het weinig besproken want we zijn druk met andere dingen. Zet het weer eens terug op de agenda en laten we eens kritisch naar elkaar kijken wat we kunnen verbeteren zodat onze gast tevreden is, onze salaris gegarandeerd is en we samen kunnen groeien. Succes

Lees tip: Investeren in Hospitality. brengt SUCCES!

http://www.htcadvies.nl/publicaties/19-horeca-artikelen/314-investeren-in-hospitality-dat-brengt-succes/

Succes 

 

Een volgend artikel over wat is nouw beleving voor de Gast of wat zijn de aandachts cq onderdelen van beleving? lees alvast dit eens! https://www.fmm.nl/sites/fmm/files/whitepaper_100_procent_beleving.pdf

 

Terug naar

Art deel 1) Food Service and Hospitality 1

Art deel 2) Food Service and Hospitality 2

 

 

Heb je er wat aan gehad klik dan evt als dank op de onderstaande advertentie en sponser de 2 doelen, bvd.

advertentie blog

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

advertentie google