Food Service and Hospitality 2

16. 04. 20
Hits: 108

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Vakkennis gericht op de gastgerichtheid of Hospitality is veel over te vinden. In dit tweede artikel enkele voorbeelden om je wat informatie aan te reiken. Je kunt namelijk veel van elkaar leren. Het is ook weer verfrissend om anderen op dat gebied te zien werken.

Hier onder enkel video’s met wat uitleg.

 

Wat is gastvrijheid (catering) Hebben we nog een twinkeling in onze ogen of hebben onze medewerkers dat ook nog. Stralen we met zijn allen plezier in ons vak uit en praten we hierover. Kijk eens deze video over gastgerichtheid in de catering.

 

De onderstaande video is een Engelse training in Hospitality.

Misschien een Eye-opener: “If they don’t feel good they go somewhere else!”   Hoe waar is dat? Als een klant of medewerker zich niet prettig voelt door de sfeer, door het aanbod, door hoe het smaakt en of hoe hij behandelt wordt, dan gaat hij opzoek naar alternatieven. Als we goed voor onze collega’s zorgen, zorgen onze collega’s goed voor ons en onze gasten. Zie ook art deel 1.Food Service and Hospitality 1

Of doen we het zo. Gaan we te gemakkelijk met onze gasten om, die onze salaris betallen. Zijn we gemakkelijk geworden, want de omzet is stabiel, we hebben ‘werk’ en we denken ‘ze’ komen toch wel.

Willem ‘Meneer’Reimers, die waarschijnlijk je wel kent van het programma Herrie in de keuken” met Herman den Blijker en Meneer Reimers. Geeft aan “Gastvrijheid is voor iedereen hetzelfde je moet zorgen dat je gast met plezier binnen komt en weer weg gaat en schiet hem eens aan op een ander moment”.

Het begint met het gedrag van je personeel, het uniform en vele andere zaken. Wil je meer weten, kijk dan is deze video over zijn visie op gastgerichtheid:

Gastvrijheid is beleving, catering is beleving, beleving geven we d.m.v onszelf en door onze omgeving en door onze producten. Als we zelf lekker in ons vel zitten, onze omgeving ziet er goed uit en onze producten zijn smakelijk dan komt gastgerichtheid vanzelf.

Gastvrijheid is ook een grijs gebied omdat je het niet voor iedereen je alles kunt doen. De een is kritischer dan de ander. Je kunt ook niet iedereen begroeten in de schoolcatering maar je kunt wel als je contact maakt de persoon vriendelijk te woord staan.

lees eens verder in art 3 of begin weer eens in art deel 1

art deel 1) Food Service and Hospitality 1

art deel 3) Food Service and Hospitality 3

 

Heb je er wat aan gehad klik dan evt als dank op de onderstaande advertentie en sponser de 2 doelen, bvd.

advertentie blog

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

advertentie google