Food Service and Hospitality 1

16. 04. 20
Hits: 40

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Ofwel hoe serveren we het ‘voedsel’ aan de gast en op welke manier doen we dat.

Omdat dit onderwerp groter is dan 1 artikel heb ik er meerdere artikelen van gemaakt!

  1. Hospitality In de catering.
  2. Informatie voorziening over de Hospitality. (Food Service and Hospitality 2)
  3. Hoe kunnen we Hospitality verbeteren. (Food Service and Hospitality 3)

Nou is contractcatering geen horeca, al gaan we met de contractcatering in de schoolcatering steeds meer richting de horeca-achtig manier van werken. Steeds meer horeca achtige formules ontstaan er. Maar hoe zit het met de foodservice en Hospitality binnen de catering? Veel is het nog produceren, verkopen, opruimen en weer naar huis, maar zouden veel meer kunnen nadenken op welke manier doen we dat?

De trends van de huidige dag is cateraars ga meer ondernemen en ga meer gastgerichter werken om te kunnen concurreren met andere partijen.

Gastgerichtheid zou weer veel meer op de agenda moeten komen te staan van bijvoorbeeld werkoverleggen en ook meer aangegeven moeten worden door het hoger management of in trainingen. Om er aandacht op te vestigen dat het de basis is van onze dienstverlening

Zijn we nog wel gastheer in de schoolcatering? We zijn de hele dag open en gewent dat er studenten rond lopen, maar zien we die nog wel als gast of lopen we die straal voorbij want dat is “gewoon”. Werken we nog gastgericht met elkaar en bespreken we dat nog met elkaar en wijzen we elkaar daar nog wel op . Wat doen we als een gast vraagt of zijn bestelling een kwartier eerder kan, als je net aan het eten bent? Corrigeren we elkaar, als we bij de ander bemerken dat hij of zij wat afwezig is of weinig toenadering zoekt bij de gast/klant. Praten we er dagelijks nog over met elkaar wat hadden we beter kunnen doen?

Waar begint gastgerichtheid eigenlijk? Gastgerichtheid begint bij medewerkers die lekker in hun vel zitten want medewerkers die gelukkig zijn stralen dat uit en geven aandacht aan anderen. En aandacht voor een ander, trek andere mensen aan. Gastgerichtheid begint dus bij ons!

Zelf merkte ik dat dit onderwerp confronterend werkt als je er weer eens in duikt. Je wordt weer eens op je basis dienstverlening gewezen. Het werkt weer eens verfrissend om te zien hoe je het zelf doet. Bij het lezen er over merk je dat het ook niet zo gemakkelijk is om hieraan constant te denken omdat vele zaken je aandacht trekken.

Laten we het weer eens op de agenda zetten, met elkaar er over praten en van elkaar of van een ander leren.

lees verder in

Deel 2) Food Service and Hospitality 2

Deel 3) Food Service and Hospitality 3

 

Heb je er wat aan gehad klik dan evt als dank op de onderstaande advertentie en sponser de 2 doelen, bvd.

advertentie blog

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

advertentie google