Beleving is hot, maar wat is het?

16. 04. 27
Hits: 1299

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Beleving is hot, Beleving is in! Laat je gasten de catering beleven, maar hoe dan?

Beleving heeft 2 kernwaarden, 1) laat de gast actief deelnemen aan je product d.m.v. het ze zelf te laten doen en te zorgen dat de gast het ook niet anders kan en 2) laat de passief deelnemen door amusement te bieden en voorlichting te geven.

Misschien herken je deze elementen wel want deze elementen worden veel gebruikt bij pretparken en museums. Je wordt als het ware mee getrokken in het thema van het park of in het museum zodat je er van alles mee maakt. Hierdoor scoren vele parken en museums en onderscheiden ze zich van hun concurrenten.

Deze uitvoering van beleving komt nu steeds meer op in de contract catering. Ook in de contract catering begrijpt men steeds meer dat de beleving steeds belangrijkers moet worden maar kan het wel uit? Kan beleving wel worden toegepast?

Een mooi voorbeeld van zo’n beleving is jaren La place 

Amusementen door te laten zien hoe ze producten bereiden, voorlichting te geven door te laten zien welke producten ze gebruiken. Ook betrekken ze je er in door een grote verleiding van versheid en kwaliteit te laten zien zodat je er niet aan kan ontsnappen. Een mooie formule die al jaren scoort.

We Canteen is er een voorbeeld de opkomst door beleving te gebruiken. Ze gebruiken lokale ondernemers voor de contractcatering. Deze ondernemers maken gebruik van hun kennis op gebied van Amusement en van de vakkennis van de producten die ze gebruiken. De beleving van de horeca wordt de bedrijven en scholen in getrokken.

Kunnen de traditionele cateraars dit ook? Traditionele cateraars gebruiken de salade bar met verse salades, fruitsalades, verse smoothies en zelfs een melkbar waar je zelf melkproducten in moeten schenken van uit de fles. Ook Vers brood en verse soepen komen weer meer terug waardoor de basis van het voedsel weer wordt getoond.

Presentaties worden verder uit gebouwd met verse producten, banners en posters, maar kunnen de medewerkers met deze trend mee?

Voorbeelden als la place in de catering heb ik nog niet veel gevonden maar een mooi voorbeeld zoals de bakkerij op de Hogeschool Saxion is wel mooi om te zien. Beleving in de gehele vorm.

Beleving is, weer in het zicht van de gast producten bereiden, laten zien welke producten je bereid cq gebruikt en er ondertussen over vertellen zodat de gast er in getrokken wordt en met jou product en met plezier de deur uit gaat en hopelijk snel weer terug komt.

De verse producten zoals op de foto verleid. Kwaliteit scoort maar vergt wel een grote investering.

 

Of deze manier van werken op grote schaal ingevoerd gaat worden in de contract catering zal de toekomst uit gaan wijzen. Het betekend wel een investering in apparatuur, materialen en training van medewerkers om beleving in de basis te kunnen geven. Hospitality gaat hier mee samen

Succes

 

 

Lees tips:

Beleving eist voortdurende investering

Verbeter uw klantbeleving

Centerparc start met beleving

 

Heb je er wat aan gehad klik dan evt als dank op de onderstaande advertentie en sponser de 2 doelen, bvd.

advertentie blog

 

 

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

advertentie google