Waarom wordt niet alles verteld?

16. 10. 15
Hits: 81

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Waarom wordt niet alles verteld?

Nu loop ik al een tijd je mee in dit vak en heb ik voor meerdere cateraars gewerkt, maar nog steeds merk ik dat niet alles wordt verteld.

Je moet werken met gegevens die niet altijd kloppen of volledig zijn en dat je werkelijk exploitatie anders is. Ook merkt ik nog steeds dat niet alles wordt uitgelegd, of dit bewust gebeurt weet ik niet altijd, maar veelal wel merk ik dat en het wordt nog toegegeven ook.

Soms is het gewoon het beleid, dat de managers/beheerders op de vloer niet alles behoeven te weten. Ook krijgen ze niet altijd de resultaten te zien, maar ze moeten het wel beter doen. Of we krijgen vragen, kunnen er niet wat minder uren ingezet worden? Terwijl iedereen binnen de contract uren werkt. Dus geef eens uitleg!

Soms wordt er ook druk uitgeoefend terwijl de cijfers beter zijn dan wordt verteld.

Ik vergeet nooit dat een regiomanager me testte door te vragen waarom mijn inkoop in een bepaalde maand 2 % te hoog was. Vol verbazing reageerde ik omdat ik wist dat mijn inkoop 1% onder het cumulatieve zat . Toen ik dat zei, reageerde zij, ik wilde je even uit testen. Nou was zij iemand die veel vertelde en de juiste cijfers let zien, maar ik ben vele regiomanagers tegen gekomen die dat niet deden. Vragen had geen zin want je kreeg ze toch niet. Dom houden de boel want anders kun je ze niet meer sturen. Kennis is macht.

Nou weet ik een beetje hoe de cateringwereld werkt en hoe het geld verdiend wordt, maar vraag me nog steeds af waarom wordt toch niet alles verteld uit het contract. Of dat er dingen uitgelegd zijn ,die in werkelijkheid anders zijn dan dat je denk.

Omzetten zijn soms hoger omdat er punten in het contract geregeld zijn. Deze zijn soms niet zicht baar voor cateringmanagers met als gevolg dat de kerngetallen soms zijn beter dan dat je weet en dat had ik graag geweten. Maar ja, wat je niet weet kun je ook niet op afgerekend worden.

Cateringmanagers zijn de vakmensen op de vloer die je betrokken moet maken en houden. Cateringmanagers zijn uitvoerders van het contract, vertel ze dan alles! Want al je dat niet doet en een cateringmanager voert zijn taken goed uit en heeft goede contacten komt hij er van zelf wel achter.

Cateringmanager zijn is mijn vak en ik blijf graag op de hoogte in mijn vak en ik probeer d.m.v. deze site kennis te delen of te laten zien waar kennis gevonden kan worden.

Kwaliteit in/van de dienstverlening begint bij de 4 M’s:   Materialen, Middelen, Methodes en met Mensen. Wil je een goede kwaliteit kunnen leveren investeer dan in deze onderdelen.

Investeer en geef uitleg aan je managers op de vloer zodat je ze betrokken houd en taken kunnen voldoen. Maak er ondernemers van, zoals al eerder aan gegeven, maar dat betekend ook alles uitleggen en vertellen.

Wil je hierop reageren

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Lees tips:

Facto : http://facto.nl/wp-content/uploads/2014/03/cl%20oordeel%20klant.pdf

SERVQUAL-model: http://www.marketingboeken.net/wetenschappelijke-papers/servqual-model-meten-kwaliteit-van-dienstverlening/

7 ingrediënten voor enthousiaste medewerkers: https://www.ikovertrefme.nl/leidinggeven/wil-je-bruisende-medewerkers-7-basics-voor-duurzaam-leidinggeven/

 

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

advertentie google