Klanten als levenslijn

17. 04. 28
Hits: 323

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Klanten of gasten zijn je levenslijn van je bestaan. Zonder hen ben je nergens. Als je ze geen producten van je afnemen wordt je voort bestaan in gevaar gebracht dus investeer er in. Klanten moeten over je praten en je dienstverlening beoordelen want dan praten ze er over met andere klanten.

Studenten praten gauw over je dienstverlening en als je een goed product heb wordt dat zeer snel rond bazuint en je ziet onbekenden het product komen halen. Het tegenovergestelde kan ook het geval zijn dat je het vandaag druk heb maar morgen is het een stuk minder dan kan het zo zijn dat je producten of dienstverlening niet goed gevallen zijn. Dus let altijd op en praat met je klanten.

Studenten zijn meestal eerlijk wat ze ervan vinden. Sommigen zijn een beetje verlegen als je ze aanspreek maar al ze je kennen geven ze hun mening. Die mening kan confronterend zijn maar je kunt er veel van leren.

Klanten als levenslijn betekend dat je ze probeert te binden. Kijk maar eens hoe de supermarkten of bezinepompen dat doen met verschillende spaaracties of wat je in de schoolcatering ziet met koffie spaarkaarten. Het belangrijkst vind ik persoonlijk het persoonlijke contact. Het is soms een vinger geven en een hand terug krijgen. Soms met een eenvoudige vraag kun je een heel gesprek voeren die veel informatie oplevert. Onthoud de persoon die je hebt gesproken en gebruik hem om contact te krijgen met een hele groep. Door bijvoorbeeld te vragen of zijn mening ook binnen zijn studie richting leeft of met een groep waarmee hij regelmatig in de kantine komt.

Klanten zijn een bron van informatie over je bedrijf/kantine die je kunt gebruiken om je bedrijfsvoering uit te bouwen of te verbeteren. Dit kan op hoog niveau maar ook in jou kantine. Zoek naar informatie, spreek mensen/studenten aan tijdens een pauze en je krijgt een schat aan informatie. Gebruik je medewerkers ervoor zijn komen veel in contact met klanten tijdens leveringen of bij de kassa als dan kan. Hoor ze uit, train ze in vragen te stellen en kijk wat je ermee kan doen.

Een tevreden klant komt sneller terug en je dienstverlening kan voortbestaan.

Klanten zijn je levenslijn van jou kantine. Gebruik ze, investeer in ze en heet ze welkom zodat ze morgen weer terug komen. Bouw een relatie met ze op zodat ze je  van informatie voorzien.

Succes

 

lees tips:

https://www.indora.nl/zin-en-onzin-over-klanttevredenheid-klantbehoud-klantenbinding-en-klantloyaliteit/

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

advertentie google