Onderzoeken

17. 06. 15
Hits: 17

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Dingen onderzoeken zoals: Hoe die je het of wat vinden de gasten van je? Zijn altijd goed om te uitvoeren. De resultaten kun je gebruiken om je dienstverlening aan te passen cq te verbeteren. Onderzoeken kun je zelf uitvoeren, maar je kunt dit ook laten doen door leerlingen of studenten.

Veel cateraars doen dit ook wel door een klachten formulier of reactie formulier bij de kassa om te leggen om bezoekers uit te nodigen iets achter te laten. Ook wordt het wel opgestuurd aan opdrachtgevers om te peilen wat hij/zij van de dienstverlening vinden.

Onderzoeken kun je zelf doen, dit kan soms veel werk zijn maar, als je de kans krijg kun je dit ook door studenten laten uitvoeren. Studenten moeten veel al leren om een onderzoek uit te voeren omdat ze deze technieken moeten leren en dit kun je ook gebruiken voor jezelf.

Studenten komen hier al veel zelf mee maar je kunt ze ook benaderen. Meestal komen studenten naar je toe die wat met voeding of gastgerichtheid te maken hebben maar je kunt ook studenten in de opleiding marketing of bedrijfseconomie zelf benaderen.

Als ik een kans krijg pak ik hem om de resultaten te leren kennen, vb te weten wat er leeft en veranderingen te kunnen door voeren.

 

” ALS JE NIKS VERANDERT, VERANDERT ER NIKS”

 

Zo heb ik als eens een studenten groep gehad die de concurrentie positie onderzochten van de kantine t.o.v. horeca gelegenheden buiten de school. De resultaten waren heel goed en leidde tot een andere bedrijfsvoering. We hadden door uitbreiding van deze gelegenheden omzet verloren maar konden door aanpassing wat omzet weer terug halen.

De uitkomst van onderzoeken kunnen een spiegel zijn van je dienstverlening. Wees daar niet bang voor. Het zijn resultaten die kunnen leiden tot veranderingen maar ook tot een bewust wording.

Uitkomsten kunnen soms confronterend, geruststellend of verbazingwekkend zijn . Bespreek ze zowel in je team als met je leidinggevende of eventueel ook met je opdrachtgever.

Studenten die een onderzoek uitvoeren kunnen gelijk fans van je worden als je ze goed te woord staat. Begeleiding bied en veel met ze praat. Ze afstoten kan ook betekenen dat je ze nooit meer in je restaurant terug zien. Wees dus behulpzaam in de contacten met ze. Mag je het niet doen leg dit dan ook duidelijk uit.

Want er wordt altijd over je gepraat en een keer een negatieve blik of reactie kan veel gevolgen hebben dus juich het toe als ze naar je toe komen want het is een kans voor fans en mondelinge verkoop.

Succes

lees tips:

Stappen in onderzoek: https://infobronnen.wordpress.com/stappen-in-onderzoek/

Markt onderzoek: http://www.mkbservicedesk.nl/1218/hoe-doe-marktonderzoek.htm#

                         of    https://passie.horeca.nl/content/18650/Marktonderzoek.html

Tevredenheidsonderzoek: https://passie.horeca.nl/content/18710/Tevredenheidsonderzoek.html

 

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

advertentie google