Blog schoolcatering

Creatief cateren

11. 12. 11
Hits: 213

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Creatief cateren onontbeerlijk, een publicatie van Sense-Fm. Een term wat gerechtvaardigd is en noodzakelijk is. Durf te veranderen, durf nieuwe producten te lanceren, durf verandering in je producten assortiment, durf je locatie anders in te delen enz enz.

Zoeken naar inspiratie of naar verander punten is noodzakelijk om je verkoop en je catering fris te houden en nog belangrijker je klanten cq gasten vast te houden. Scholieren of studenten zitten gemiddeld 4 jaar op je school en kunnen dus 4 jaar hetzelfde assortiment zien, hierop kunnen ze uitgekeken raken. Meestal verandert een cateraar wel zijn assortiment, maar ook de cateringmanager of kantinebeheerder moet dit zelf onderhouden. Hij of zij weet dit het beste of ziet dit als eerste wat er gebeurt. Als je elke dag het zelfde product verkoopt merk je snel dat het minder gaat verkopen, dan moet je jezelf de vraag stellen wat doe ik, blijf ik het verkopen of haal ik het , al dan niet tijdelijk, uit het assortiment. Om het later weer eventueel terug te plaatsen en weer onder de aandacht te brengen. Sommige producten blijven een contante verkoop houden maar andere producten hebben een tijdelijke verkoop hoogte die daarna snel weer dalen.

Creatief zijn is ook je lunches te veranderen, soms kan dit niet omdat je bedrijf met een broodjes leverancier in zee is gegaan en je niet alles kan bestellen, maar toch kun je hierin variëren. Door middel van sandwiches in je lunch te plaatsen of croissantjes of ander brood artikelen er in te zetten. dit hoeft prijs technisch niet zoveel te veranderen, maar het veranderd je lunch wel. Kijk eens naar de mogelijkheden in je standaard bestel assortiment of in het gehele assortiment van je leverancier wat ze aanbieden, vraag eens of je andere producten mag bestellen. Meestal mag dit gewoon zeker als je er een argumentatie bij geeft. Elke cateraar probeert zijn gasten tevreden  te houden en als je als cateringmanager/beheerder daar op in speelt en actief daarin bent kun je veel voor elkaar krijgen. Iedere cateraar is gebaad met een stijgende omzet of stijgende vraag. Stijgt jou omzet dan doet ook jou cateringorganisatie dat goed. Dus durf te veranderen en durf creatief te zijn.  

Google eens bij afbeeldingen op buffetten, belegde broodjes, salades om ideeën op te doen. Doe inspiratie op als je vast loopt. Er zijn zoveel mogelijkheden om je lunch of eigenlijk je catering leuk te maken. Verras je gasten en stel dingen voor om te veranderen. Jij bent de specialist, jij heb de kennis in huis een facilitair manager niet die is ergens anders voor op geleid. Veel succes

 

advertentie google

Pagerank

PCheck Page Rank

Denk eens na!

! Werk niet in je locatie maar werk er aan. Zodat je kunt groeien.

Mail

? Heb je vragen over de schoolcatering, mail dan naar info@schoolcateringmanager.nl