Handboeken in de schoolcatering

13. 01. 23
Hits: 41

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Handboeken zijn er in verschillende soorten en maten. Elke cateraar werk met zijn eigen systeem. Al dan niet op gesteld door een externe partij. Een handboek kan vele onderdelen omvatten, dat is afhankelijk van de cateraar. Meestal heeft een cateraar wel een eigen locatiehandboek, waar onderdelen in voorkomen over de locatie zelf, administratie richtlijnen, uitleg van formulieren, werkprocedures, hoe er aan de telefoon moet worden omgegaan of kleding voorschriften etc. etc.. 

 

Een handboek is het gezicht van een bedrijf en wordt opgesteld om op elke locatie hetzelfde te doen waardoor aan de ISO norm wordt voldaan.

Een handboek omvat meestal kwaliteit regels van een bedrijf die onderdeel zijn van een kwaliteitmeetsyteem. Dit kwaliteitmeetsysteem worden meestal door audits gecontroleerd om te kijken of ze nog voldoen aan de normen van de ISO standaard of de standaard van het eigen bedrijf. Audits zijn er meestal niet voor de cateringmanager maar voor de eigen  organisatie om te ontdekken of de organisatie werkt zoals het opgesteld is. Bij audits wordt er gekeken naar materialen, middelen, methode en mensen om te zien hoe ze gebruikt worden of hoe er gehandeld wordt.

advertentie google

Denk eens na!

!Wie achter iemands rug om praat, voelt zich niet veilig meer op straat.

Kwaliteits TIP

? Gebruik het SMART principe om verandering toe te passen

Kwaliteits TIP 2

? Kwaliteit begint bij jezelf!