Interne kwaliteitregels

11. 12. 10
Hits: 1015

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Interne kwaliteitsregels zijn heel verschillend. Dit heeft te maken met het bedrijf. De ene cateraar hanteert veel strengere regels aan zijn personeel en hun werkzaamheden dan een andere cateraar. De controles hierop zijn ook al veel strenger. Dit kan evt te maken hebben met de uitstraling die een cateraar wil hebben maar ook met de kwaliteitsnormen die men wil of moet hanteren omdat men is aangesloten bij een overkoepelende organisatie.

 

De ene cateraar wil zich ook meer meten met het hogere segment en ook cateren in het hoge segment. Daar bedoelen we mee. De meeste cateraars komen voort uit de business catering, de bedrijven catering en in de bedrijven catering heb je verschillende soorten bedrijven. Er kan en meestal is dat zo bij een eenvoudig bedrijf, anders gecatereerd worden dan bij een bedrijf dat over de gehele wereld werk. Bij dat soort bedrijven worden de cateringvoorzieningen vele malen op een hoger niveau geplaatst dan bij kleine bedrijven. Bij de grotere bedrijven gaat het bijna naar sterren niveau. Dus de kwaliteitsnorm is dus ook veel hoger. Kwaliteitsnormen worden gemaakt op gebied van de Hygiënecode, Arbo eisen, ISO normen, bereidingstechnieken afspraken in SLA (Service Level aggement overeenkomst), die men afspreek met de betreffende opdrachtgever.

klik op de foto om het te downloaden.

advertentie google

Denk eens na!

!Wie achter iemands rug om praat, voelt zich niet veilig meer op straat.

Kwaliteits TIP

? Gebruik het SMART principe om verandering toe te passen

Kwaliteits TIP 2

? Kwaliteit begint bij jezelf!