Werkdruk in de catering

11. 12. 17
Hits: 873

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Werkdruk binnen de catering is een gemeen goed. De een ervaart dit dagelijks, de ander vind het wel mee vallen. Wordt de werkdruk te hoog doe er dan wat mee, laat het niet op zijn beloop of zorg in de minste geval dat je niet in de ziektewet terecht komt.

Werkdruk te hoog, doe er dan wat mee, als je dat vind. Werken in de catering(horeca) is zwaar. Wordt ook als zwaar beoordeeld waardoor er Atv dagen geven worden. In de catering is het ene moment druk en loop je veel, til je veel en zwaar, het andere moment moet je zoeken naar werk.

Arbo omstandigheden zouden elke werkbespreking besproken moeten worden om problemen te voorkomen.

Werkdruk kun je ook buiten je organisatie melden via het meldpunt werkdruk catering. Hier vind je ook een meldingsformulier om de werkdruk aan te geven.

Werkdruk kan komen uit verschillende hoeken, de sfeer kan niet goed zijn, je moet te zware producten of materialen tillen of weg brengen, het kan van alles zijn.

Je ben niet alleen verantwoordelijk voor de sfeer en de werkdruk op een locatie, dat ben je samen, los het dan ook samen op. Is dit moeilijk? Ja dat kan, er kan heel wat spelen op een locatie, in een team of andere factoren die een rol spelen waardoor de werkdruk op loopt, maar laat het als cateringmanager niet verslonzen, doe er wat aan. Een team wat lekker in zijn vel zit presteert het best en geeft goede resultaten. Doe wat samen buiten het werk om. Ga eens per jaar wat gezelligs doen.  Let als cateringmanager op signalen van je medewerker(s). Een goede leider geeft om zijn mensen. Of wel voorkomen is beter dan genezen. Voorkom brandjes of gevaarlijk situaties.

Meer weten lees dan meer artikelen over dit onderwerp op deze site. Succes

advertentie google

Managers tip

T 10 tips voor de beginnende managers.

Managers tip 2

T Durf te ondernemen, Maak reclame, zegt wat je doet en hebt, Laat mensen proeven. Geef wat weg.

Managers tip 3

T Voer een gesprek met je medewerkers, geen gevecht!