Openingstijden van je kantine

11. 12. 10
Hits: 1235

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Openingstijden

Openingstijden worden meestal in samenwerking met de school afgestemd op de pauzetijden. Openingstijden zijn belangrijk voor je omzet en voor het bereiken van je doelgroep. Het is hetzelfde als voor de winkels, buiten je locatie, die de openingstijden afstemmen om zoveel mogelijk omzet te bereiken.

Bij de ene school stellen ze eisen aan de openingstijden en mag je als catering tussendoor open te blijven maar bij de andere school willen ze dat je dicht gaat om de verleiding niet te groot te maken en om de leerlingen niet te laten hangen in de schoolkantine. Afhankelijk van je contract bepaald de school mede de openingstijden of krijgt de cateraar de mogelijkheid een vrije verkoop te hebben.

De meeste scholen hebben 2 a 3 pauze openingen, maar met name de hogere scholen (HBO en Universiteiten) kennen ook een avond openstelling.
Meestal zijn HBO scholen en universiteiten van s morgens 8.00 of 8.30 uur open tot rond 20.00 uur s avonds.

De drukte tijden liggen wel op de pauze tijden van de school maar tussen door wordt er ook nog veel van de kantines gebruik gemaakt en omzet behaald.

Op vele scholen mag je eigenlijk niet meer spreken van kantines, want ze hebben de inrichting en assortimenten van een restaurant, met complete maaltijden.
Die meestal worden deze in de avond uren aangeboden. Het assortiment ligt dan op drie maaltijd soorten, met daar buiten een aangepast assortiment.

Openingstijden zijn belangrijk voor je omzet en om je doelgroep te kunnen bereiken. Kijk eens als cateringmanager welke doelgroepen er op bepaalde tijden komen, zodat je je assortiment op hun kunt afstellen. Belangrijk hierbij is je winkel altijd up to date te houden zodat je de verschillende doelgroepen kan verleiden tot een verkoop. Ook avond bezoekers willen volle schappen en nette uitgiftes. Veelal wordt dit vergeten en buffetten of vitrines pas morgens weer bijgevuld. Doe dit ook tussendoor zodat je uitgifte er altijd fris uit ziet en voldoende bied. Een avondgast wil ook gevulde vitrines zien en netjes ontvangen of geholpen worden.

Alle doelgroepen zijn belangrijk en hebben hun eigen bestedingspatroon. Denk vanuit je doelgroep en stem je assortiment daarop af en je omzet kan gaan groeien.

lees eens de volgende artikelen:

Commercieel werken

Concurrentie met de omgeving

Een locatie opbouwen

advertentie google

Denk eens na!

!behandel jij een ander zoals hij jou behandeld?!

schoolcatering tip

T Blij personeel = hoger productiviteit